Jak připravit nemovitost k prodeji a zvýšit tak prodejní cenu?


Každý z nás je, při koupi čehokoliv, ovlivněný prvním dojmem - oblečení ve výloze, nebo auto se zářivým leskem v prodejně. Když, při prodeji, auto odvážíme do autobazaru, necháme jej kompletně vyčistit, umýt a voskem oživit barvu i lesk, aby se budoucí kupující „zamiloval“ na první pohled, vybral si z nabídky právě to naše a Vy se tak těšili z rychlého prodeje.

Se svými domy a byty si při plánovaném prodeji většinou tolik si práce nedáváme. A to je určitě velká škoda. Všichni si rádi pořizujeme hezké věci, bydlíme v příjemných útulných bytech, kde je naší rodině dobře a přátelé se u nás cítí příjemně.

Prodej bytu nebo domu řešíme méněkrát než prodej našeho auta. Homestaging nám sladěním, promyšleným uspořádáním a dalšími úpravami umožní představit naši nemovitost jako harmonický a příjemný domov.  Pro kupující je pak daleko snadnější představit si snídat, obědvat či večeřet u „takového stolu“.

Při homestagingu využíváme hlavně stávající zařízení a naším cílem je upravit interiér s minimálními náklady, s použitím stávajícího vybavení. Nemovitost jednoduše doplňujeme o nové dekorační předměty, látky, závěsové materiály, čerstvé květiny... Vyzdvednout přednosti, ukázat prostor a harmonii, které Vaše nemovitost poskytuje, je hlavním záměrem.

Homestaging nezakrývá nedostatky - praskliny ve zdi, plíseň v rohu místnosti nebo poškozenou podlahu. Tyto drobné vady doporučujeme majitelům odstranit, protože zájemce si po odchodu z Vašeho bytu bude pamatovat právě toto. 

Příklad z praxe:

Klientka se přestěhovala do jiného města a pověřila nás k prodeji svého bytu. Byt byl v původním stavu a až na pár skříněk a drobného vybavení, které se do nového bytu nehodilo, prázdný. Prázdný, ale s pozůstatky pomalovaných stěn od dětí, výmalbou v podobě mořských vln v dětském pokoji a tapetou v chodbě, jejíž životnost dokončilo stěhování. Domluvili jsme se na převzetí bytu, přípravě prodeje a to tak, že jsme doporučili pár jednoduchých, rychlých a s ohledem na cenu nemovitosti, levných kroků – některé zvládla majitelka i sama:

  1. Kompletní úklid
  2. Vymalování
  3. Pořízení záclon k zútulnění prostoru,
  4. Drobné opravy prostoru – úprava rozmístění nábytku
  5. Dekorace v podobě květin.

Byt se prodal do týdne, majitelka byla mile překvapena, když jsme ji už po druhé prohlídce informovali o kupci.

Díky správnému homestagingu se nám daří navýšit prodejní cenu nemovitosti až o 10% a někdy i více.

Doporučujeme Vám všem, milí prodávající, věnovat energii a péči Vaší nemovitosti již před focením a před první prohlídkou potencionálního zájemce.

Při koupi nemovitosti jsme obzvlášť ovlivněni prvním dojmem. Nikdy neuděláte první dojem na druhý pokus, jak u pracovního pohovoru, tak u prezentace Vaší nemovitosti.

Základní pravidla:

  • funkčnost a střídmost
  • uklizení osobních předmětů, např. sbírek mušlí z dovolené, prázdné krabice pod postelí, rodinné fotografie
  • sladění stylů a barevnosti nejen nábytku, ale i stěn, doplňků a textilu

Pokud přemýšlíte nad prodejem Vaší nemovitosti, sjednejte si s námi nezávaznou schůzku. Společně probereme Vaše konkrétní požadavky a poradíme.

 

Je to skutečně jednodušší než si myslíte.

 

Kontakty


Václav Štolba

jednatel společnosti a makléř

Petr Šrámek

partner kanceláře a makléř

Máte zájem o naše služby?